O-D-A
  • Projects
  • Visions
  • About
  • Contact
  • Projects
  • Visions
  • About
  • Contact

BIONICS "codex.prototype“

 

[EN]

Type:
 exhibition
Status: completed
Location: Kaunas picture gallery, Kaunas
Year: 2023
Area: 590 sq. m.
Authors: interdisciplinary art duo BIONICS (Lina Pranaitytė and Urtė Pakers)
Architect: Vika Pranaitytė (O-D-A)
Technical solutions: Mikas Jarašiūnas, Darius Vozbutas (Kaunas Makerspace), Andrius Pukis, Gediminas Pašvenskas

The exhibition explores ideas of transhumanism, posthumanism, and artificial intelligence, creating a fictional scenario where living organisms, in order to adapt to environmental changes, must evolve by altering their physical structure, nature, and living environment. The exhibition consists of five parts – prototypes that experience different time periods, revealing changes in the perception of life, identity, technology, and artificial intelligence: from an event that changes flora and fauna to the concept where a physical body is no longer necessary for existence. The narrative is constructed based on historical/factual information, principles of nature, and laws in a simulated environment. The exhibition can be experienced as an experiment about the evolution of future organic entities, which begins today.
Understanding of environmental changes that lead to the emergence of adaptive traits has evolved. Ecological problems affecting the adaptation of flora and fauna have become too active for natural cycles to solve. The interaction between biological organisms and technology has prompted a shift in the concept of evolution – it is not just natural adaptation but also a technology-driven process.
This concept erases the boundaries between natural evolution and artificial enhancement. Humanity began manipulating life and its creation. Biotechnology and genetic modification became tools to accelerate the adaptation process or create entirely new forms and synthetic environments. The synthesis of these biological and technological components expanded the limits of existence – a new species, a bionic organism capable of mimicking life characteristics such as breathing, development, and adaptation, emerged.

The foundation of the interdisciplinary art duo BIONICS (Lina Pranaitytė and Urtė Pakers) is the synthesis of art and science, exploring themes of human perception and the relationship between organic entities and technology. Different media (sound, visuals, installation, object art, light, performativity) and disciplines (natural sciences, philosophy) are combined in their works. Interactive elements, sensors, and video mapping technology are used. Sound compositions incorporate ambient, electro, minimal, glitch, and techno styles, digitally transforming the aesthetics of the voice. Attention is given to the frequency and timbre characteristics and their variation.

 


 

[LT]

Tipas: paroda
Būsena: įgyvendintas
Vieta: Kauno paveikslų galerija, Kaunas
Metai: 2023
Plotas: 590 kv. m.
Parodos autorės: tarpdisciplininio meno duetas BIONICS (Lina Pranaitytė, Urtė Pakers)
Parodos architektė: Vika Pranaitytė (O-D-A)
Techniniai sprendimai: Mikas Jarašiūnas, Darius Vozbutas (Kaunas Makerspace), Andrius Pukis, Gediminas Pašvenskas

Parodoje nagrinėjamos transhumanizmo, posthumanizmo, dirbtinio intelekto idėjos, kuriomis remiantis kuriamas fikcinis scenarijus, kai gyvi organizmai, norėdami prisitaikyti prie aplinkos pokyčių, turi evoliucionuoti, pakeisdami fizinę struktūrą, gamtinę ir gyvenamąją aplinką.
Parodą sudaro penkios dalys – prototipai, kuriuose patiriamas skirtingas laiko periodas, atskleidžiantis gyvybės, tapatybės, technologijų ir dirbtinio intelekto suvokimo pokyčius: nuo įvykio, pakeitusio florą ir fauną, iki sampratos, kai egzistavimui nereikalingas fizinis kūnas. Naratyvas kuriamas remiantis istorine / faktine informacija, gamtos principais ir dėsniais simuliuotoje aplinkoje. Parodą galima patirti kaip eksperimentą apie ateities organinių darinių evoliuciją, kuri prasideda jau šiandien.
Supratimas apie aplinkos pokyčius, lemiančius adaptyvių savybių atsiradimą, pasikeitė. Ekologinės problemos, veikiančios floros ir faunos prisitaikymą, tapo per daug aktyvios, kad jas galėtų išspręsti natūralus gamtos ciklas. Biologinių organizmų ir technologijų sąveika paskatino evoliucijos sampratos pokytį – tai nėra tik natūralus prisitaikymas, bet ir technologijų veikiamas procesas.
Tokia samprata ištrynė ribas tarp natūralios evoliucijos ir dirbtinio patobulinimo. Žmonija ėmė manipuliuoti gyvybe ir jos kūrimu. Biotechnologijos ir genetinė modifikacija tapo priemonėmis, padedančiomis paspartinti prisitaikymo procesą ar kurti visai naujas formas bei sintetines aplinkas. Dėl šių biologinių ir technologinių komponentų sintezės prasiplėtė egzistavimo ribos – atsirado nauja rūšis bioninis organizmas, galintis imituoti gyvybei būdingus požymius: kvėpavimą, vystymąsi, prisitaikymą.

Tarpdisciplininio meno dueto BIONICS (Lina Pranaitytė ir Urtė Pakers) kūrybos pagrindas – meno ir mokslo sintezė, žmogaus suvokimą ir organinių darinių santykį su technologijomis tyrinėjančios temos. Kūriniuose jungiamos skirtingos medijos (garsas, vaizdas, instaliacija, objekto menas, šviesa, performatyvumas) ir disciplinos (gamtos mokslai, filosofija). Naudojamas interaktyvumas, sensorika, vaizdo projektavimo (angl. mapping) technologija. Garso kompozicijose jungiami ambient, electro, minimal, glitch, techno stiliai, skaitmeniniu būdu transformuoto balso estetika. Dėmesys skiriamas garso dažnio, tembro savybėms, jų kaitai.

www.bionicswave.com

@ 2020 designed by Vika Pranaitytė